Ви знаєте хоч один успішний бізнес, який не має корпоративної телефонної мережі? Питання викликає посмішку, чи не так? Неможливо уявити офіс без АТС. Сьогодні на ринку є величезна кількість рішень і можна без проблем підібрати оптимальне, керуючись бізнес-завданнями і потребами. Розповідає про тонкощі вибору АТС, її видах, як правильно порахувати кількість телефонних ліній і якого виробника вибрати, головний інженер фірми «СПЕЦВУЗАВТОМАТИКА» Сергій Левадний.

«Коли мова йде про системи зв'язку невеликої ємності, то перед клієнтом виникає питання вибору між власною IP-АТС і віртуальною (хмарною). Останню все частіше вибирають підприємства малого бізнесу, для яких важлива її вартість, яка не настільки велика. Якщо мова йде про короткостроковий проект то це приблизно 1500-2000 грн. абонплати за місяць. Що стосується швидкості розгортання хмарної АТС, то для неї важлива наявність певних умов. Так, в будівлі, в якій знаходиться ваш офіс повинні бути прокладені комунікації для підключення робочих місць, повинна бути локальна дротова комп'ютерна мережа або Wi-Fi, а також провайдер, що надає Інтернет-послуги.

За умови наявності всіх цих пунктів починаються дії ідентичні як для власної, так і для хмарної АТС: підключення робочих місць, а саме внутрішніх номерів телефонів для чого використовують стаціонарні SIP / IP-телефони або SIP-додатки для комп'ютера. І після цього йде первісне налагодження АТС згідно техзавдання, – розповідає Сергій Левадний.

Ціна питання

Середню вартість власної IP-АТС на 20 абонентів можна порівняти з річною оплатою послуг хмарної АТС по забезпеченню зв'язком тієї ж кількості користувачів. По завершенню першого року користування АТС вартість власної IP-АТС стає нижче оплати хмарного сервісу. При підборі системи зв'язку важливо враховувати і те, що локальні рішення мають більш широкий функціонал і модульну структуру. Якщо з широким функціоналом зрозуміло, то різноманітність модульної структури означає, що в міру зростання бізнесу і зміни завдань обране рішення може бути доповнене необхідними складовими, які будуть відповідати новим бізнес-потребам. Зазначу, що можливості хмарних АТС також можуть бути розширені, але при цьому і вартість їх володіння збільшується.

Не варто забувати і про ризики, які характерні для віртуальних рішень. Наприклад, від якості каналів зв'язку залежить надійність і стабільність роботи системи. І власна IP-АТС підтримує різні види каналів, в той час як віртуальна, як правило, не має таких можливостей. У разі використання віртуальних технологій інформаційний захист повністю виявляється в зоні відповідальності провайдера. Крім того, якщо пропав інтернет, то робота в офісі зупинилася.

Ще важливий момент, якщо ви вирішили встановити власну IP-АТС, то при переїзді в новий офіс, вам знадобиться наявність вищевказаних умов. А далі просто – підключаєте власну IP-АТС до інтернету та локальної мережі, включаєте харчування і все працює!

Тому як би вас не приваблювала можливість використання віртуальних АТС у багатьох випадках найбільш вигідно і безпечно використовувати власні IP-системи.

Як порахувати кількість телефонних ліній

Для початку необхідно розуміти, скільки в офісі співробітників, яким знадобиться робити дзвінки одночасно. Наприклад, у вас десять чоловік у відділі продажів, п'ять чоловік в бухгалтерії і десять чоловік в інших відділах, це не означає, що потрібно купувати 25 ліній. З досвіду можна сказати, що всім, крім відділу продажів, знадобиться максимум два виходи в місто. Крім того, необхідно брати до уваги тип роботи співробітників - роз'їзний або офісний. Якщо роз'їзний, то потрібна АТС з можливістю переадресації на мобільний. А це легше зробити в віртуальній АТС, а саме, в особистому кабінеті підключити потрібні мобільні номери. Що стосується стаціонарної IP-АТС, то її настройка потребує більше часу і допомоги фахівця, але при цьому співробітник отримує єдиний внутрішній номер, з можливістю дзвонити з будь-якої точки світу за умови наявності WiFi або мобільного інтернету.

Обираємо виробника

То яку ж IP АТС вибрати, серед безлічі наявних на ринку? Яке рішення буде оптимальним за ціною і можливостям. Ми для себе давно відповіли на це питання – рішення на базі IP-АТС Panasonic.

Переваги:

1. Надійний високоякісний зв'язок всередині компанії. Багаторічний досвід Panasonic в області корпоративної телефонії забезпечує підприємствам оптимальне за вартістю і функціональністю рішення.

2. Поліпшення внутрішнього і зовнішнього взаємодії. Забезпечується завдяки надійному зв'язку, використанню конференц-зв'язку, функцій колл-центру і бізнес-додатків.

3. Підвищення мобільності і зручності роботи персоналу. Нові зручні термінали, вбудована система запису, доступність в будь-якій точці світу.

4. Системи, що легко модернізуються. Сумісність моделей різних серій і спадкоємність поколінь обладнання і терміналів дозволяють підприємствам без проблем розширювати і модернізувати мережу, не проводячи заміни всього обладнання.

5. Надійна технічна підтримка. Інженери зв'язку фірми «СПЕЦВУЗАВТОМАТИКА» – сертифіковані фахівці, які знають всі тонкощі роботи IP-АТС Panasonic і готові в режимі 24/7 надавати підтримку своїм замовникам.

6. П'ять років гарантії. Надається компанією Panasonic на обладнання, встановлене сертифікованим фахівцем.